ÅTTA PAR BEN. KORTA BEN.

Måndag morgon. Mamma väcker mig halv sju. Vare sommarlov eller vare. Fixar iordning mig. En timme senare går jag in i garaget. Blåser bort dammet på hojen och är redo att åka. Det går inte att trampa. Skoja inte. Glider ner för den lilla backen som finns. Över övergångstället. Stannar mitt i. Framför bilen. Kommer aldrig komma fram. Ringer hem. Skjuts tack! Tur nån var hemma. Kommer fram. Möte en snabbis sen sätter allt igång. Stressen. Arbetet. Sommaren. Detta representerar min sommar. Och frihet. Trots att man är lika bunden som i skolan. Jag haffar i alla fall sju grabbar. Nöjd. Sen en tjej. Gillar gänget. Det här kan bli bra. Kommer nog bli en rolig vecka. Gruppen. Kakkalicious. Wilmer. Och deras grupper. 25 kids. Plus vi tre. Måste vänja mig. Nu är jag dödstrött. En ny dag imorgon. Och sju till efter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0